Martin Klapper var på banen allerede i 90’erne når han deltog i de legendariske “Company-weeks” arrangeret af Derek Bailey. Blandt hans mange samarbejder fremstår duoen med Roger Turner som et af de vigtigste - “Resourceful, these fellows - aren´t they”, som Derek Bailey sagde om dem med et typisk british understatement. Klapper arbejder mest som komponist, musiker og billedkunstner. Som musiker, kendetegnes han ved at ankomme scenen uden et enkelt genkendeligt musikinstrument. I stedet improviserer han med to fulde picnicborde dækket af mekaniske legetøj, legetøjsinstrumenter, elektroniske hverdags-gadgets og en række hjemmelavede instrumenter. Hans evne til at frembringe et enormt spektrum af lyde ud fra disse enheder, kombineret med en total tilstedeværelse i samspillet med sine med-musikere, har gjordt ham til en eftertragtet spiller på improvisationsscenen i en årrække.
Håkon Berre har etableret sig som en af de mest interessante unge tr...
Martin Klapper var på banen allerede i 90’erne når han deltog i de legendariske “Company-weeks” arrangeret af Derek Bailey. Blandt hans mange samarbejder fremstår duoen med Roger Turner som et af de vigtigste - “Resourceful, these fellows - aren´t they”, som Derek Bailey sagde om dem med et typisk british understatement. Klapper arbejder mest som komponist, musiker og billedkunstner. Som musiker, kendetegnes han ved at ankomme scenen uden et enkelt genkendeligt musikinstrument. I stedet improviserer han med to fulde picnicborde dækket af mekaniske legetøj, legetøjsinstrumenter, elektroniske hverdags-gadgets og en række hjemmelavede instrumenter. Hans evne til at frembringe et enormt spektrum af lyde ud fra disse enheder, kombineret med en total tilstedeværelse i samspillet med sine med-musikere, har gjordt ham til en eftertragtet spiller på improvisationsscenen i en årrække.
Håkon Berre har etableret sig som en af de mest interessante unge trommeslagere på den danske scene for improviseret musik, med et lyd-palet der benytter sig af alt fra ringeklokker, blikplader og kæder, til grydelåg, viskestykker, gafler og spisepinde. Håkons opfindsomme og energiske trommespil har bragt ham til klubber og festivaler over hele verden, i samarbejde med kunstnere som Peter Brötzmann, Phil Minton, Axel Dörner, Peter Friis-Nielsen, Kasper Tranberg, Michael Jefrey-Stevens, Petter Wettre, John Tchicai, Mikko Innanen, Liudas Mockunas, Hilmar Jensson, Fred Lonberg-Holm og Sture Ericson. Håkon kan opleves på en diskografi der spænder over 42 CD'er og LP'er, mange af dem udgivet på Barefoot Records, hvor han er en af medstifterne. Håkon har komponeret og arrangeret musik for teaterforestillinger og kunstudstillinger, og har udstillet en række interaktive lyd-installationer på kunstmuseer i Danmark og Tyskland. Aktiv med orkestre som “HÄRJA”, "The Mighty Mouse”, “Mockunas/Mikalkenas/Berre”, “TEETH”, “Shelton/Berre”, “Ytterlandet" og ”Ericson/Nästesjö/Berre”.
...
Læs mere
Skjul den fulde beskrivelse.