Simon Spang-Hanssen "Brazilian Project" startede med en succesrig koncert på Museu de Arte da Pampulha (Belo Horizonte, Brasilien) i 2010 med en efterfølgende studie-indspilning. De besøgte os første gang i 2012 og er nu tilbage for at præsentere endnu et energisk og farverigt møde mellem jazz og brasiliansk tradition.
Repertoiret består overvejende af kapelmesterens kompositioner, arrangeret specielt til sammenhængen og stærkt farvede af den brasilianske rytmik; samt bidrag fra andre af gruppens medlemmer og genfortolkninger af enkelte klassikere fra den brasilianske songbook (Jobim. Pixinguinha…)
I kraft af sit samarbejde med brasilianske musikere som Nenê (turnéer i DK og Frankrig med Hermeto Pascoal), Mozar Terra, Chuim, er en vis brasiliansk inspiration ofte til stede i Spang-Hanssens kompositioner. I dette projekt har han fundet sammen med en rytmegruppe på højt niveau, særdeles tilstedeværende på den nutidige scene i Brasilien (Milton Nascimento,...
Simon Spang-Hanssen "Brazilian Project" startede med en succesrig koncert på Museu de Arte da Pampulha (Belo Horizonte, Brasilien) i 2010 med en efterfølgende studie-indspilning. De besøgte os første gang i 2012 og er nu tilbage for at præsentere endnu et energisk og farverigt møde mellem jazz og brasiliansk tradition.
Repertoiret består overvejende af kapelmesterens kompositioner, arrangeret specielt til sammenhængen og stærkt farvede af den brasilianske rytmik; samt bidrag fra andre af gruppens medlemmer og genfortolkninger af enkelte klassikere fra den brasilianske songbook (Jobim. Pixinguinha…)
I kraft af sit samarbejde med brasilianske musikere som Nenê (turnéer i DK og Frankrig med Hermeto Pascoal), Mozar Terra, Chuim, er en vis brasiliansk inspiration ofte til stede i Spang-Hanssens kompositioner. I dette projekt har han fundet sammen med en rytmegruppe på højt niveau, særdeles tilstedeværende på den nutidige scene i Brasilien (Milton Nascimento, Toninho Horta, Vinicius Dorim, Nivaldo Ornelas, Vander Lee) og internationalt (Maria Schneider, Chris Potter).
Ricardo Fiúza’s kraftfulde og virtuose udforskning af pianoet og det fantasifulde bas/tromme tandem udgjort af Enéias Xavier og Mauro Martins, danner en idéel ramme for Mariane Bitrans personlige fløjtespil, og Simon Spang-Hanssens både vildtvoksende og lyriske ekskursioner.
Støttet af Statens Kunstfond og Lyngby-Taarbæk Kommune...
Læs mere
Skjul den fulde beskrivelse.