Ann Rosén bruger ledende materiale til at skabe musik. I løbet af det sidste årti har hendes koncept Drawing Session været hendes vigtigste redskab til at skabe musik. Ved at tegne udnytter hun grafitens ledende egenskaber gennem elektroniske kredsløb. Pen, papir og elektronik kombineres til et eksperimentelt instrument, der omdanner markeringer til lyd, mens hun samtidig skriver og udfører grafiske partiturer i realtid.
Ann Rosén – lydkunstner og komponist. Med fokus på nuet. Siden hun fik sin MFA fra Konstfack i 1988, har Ann Rosén arbejdet professionelt som kunstner. Tidligt i sin karriere blev hun interesseret i at bruge lyd som materiale, og siden 1990'erne har hendes kunstneriske fokus været på lydkunst og musik.
Ann Rosén har udstillet sin kunst og optrådt på gallerier, museer, klubber og festivaler i Sverige og internationalt. Hendes musik er blevet opført på blandt andet Konstakademin, Kungliga Operan, Moderna Museet Stockholm, South Ba...
Ann Rosén bruger ledende materiale til at skabe musik. I løbet af det sidste årti har hendes koncept Drawing Session været hendes vigtigste redskab til at skabe musik. Ved at tegne udnytter hun grafitens ledende egenskaber gennem elektroniske kredsløb. Pen, papir og elektronik kombineres til et eksperimentelt instrument, der omdanner markeringer til lyd, mens hun samtidig skriver og udfører grafiske partiturer i realtid.
Ann Rosén – lydkunstner og komponist. Med fokus på nuet. Siden hun fik sin MFA fra Konstfack i 1988, har Ann Rosén arbejdet professionelt som kunstner. Tidligt i sin karriere blev hun interesseret i at bruge lyd som materiale, og siden 1990'erne har hendes kunstneriske fokus været på lydkunst og musik.
Ann Rosén har udstillet sin kunst og optrådt på gallerier, museer, klubber og festivaler i Sverige og internationalt. Hendes musik er blevet opført på blandt andet Konstakademin, Kungliga Operan, Moderna Museet Stockholm, South Bank London og Huddersfield Contemporary Music Festival UK.
Roséns kunstneriske virke omfatter koreografiske værker, rumlige designs, lydkunst, korværker, lydinstallationer, video, skulptureret stilhed, performance, eksperimentel musik, tegninger og malerier. I sin kunstneriske proces har hun i mange år fokuseret på interpersonelle relationer og vores relationer til verden omkring os. Hun beskriver sin kunstneriske proces 1981-2023 som en grafisk partitur, der er offentliggjort i bogen »Recycling the Work Process« (2023). Den originale partitur/tegninger er erhvervet til samlingen på Ystads konstmuseum.
Sammen med komponisten Sten-Olof Hellström driver hun scenen Schhh Vardagsrummet på Österlen i Skåne samt Schhh Records, Schhh Publishing og Schhh Artist Residency.
Sten-Olof Hellström, komponist og udøver af elektroakustisk musik. I 2013 fejrede Sten-Olof 30 år som professionel komponist ved at opnå en ph.d. i komposition ved University of Huddersfield, Storbritannien, med afhandlingen ”Algorithmically-driven synthesis and feedback system: an investigation into the aesthetic and technical processes in my compositional practice” (Algoritmisk drevet syntese og feedback-system: en undersøgelse af de æstetiske og tekniske processer i min kompositoriske praksis). Hans musik er blevet fremført ved koncerter, festivaler og radioudsendelser over hele verden. I de senere år har han arbejdet med en række kompositoriske og musikalske projekter, såsom ”Sound Excursions in the Stockholm Archipelago”, hvor han sammen med Ann Rosen afholdt EAM-koncerter og workshops i Stockholms skærgård med en sejlbåd som base.
Ingen samples og ingen forudindstillinger, kun ren syntese har altid været Sten-Olofs motto, og i Just tager han det et skridt videre! Her udforsker han begrebet emergent perception. I stedet for at tvinge syntesemodeller til at opføre sig på bestemte måder, for eksempel ved at tilføje filtre og bruge masser af kontrolsignaler, stræber han efter at skabe syntesemodeller, hvis emergent adfærd producerer de lyde og opfører sig på den måde, Sten-Olof ønsker, uden at skulle tilføje filtre og kun kræve få kontroller.
Herman Müntzing og Qarin Wikström er en improviserende duo, der er optaget af at omfavne øjeblikket og kaste sig hovedkulds ud i energisk lydudforskning.
Med en frygtløs tilgang til lyd, beats og tekstur skaber de kaotiske, dansable og støjfyldte landskaber ved hjælp af en bred vifte af elektroniske enheder, stemmer, objekter og maskiner. Forvent rummelig eskapisme, elektrokatastrofer og ødelagt techno med lejlighedsvise glimt af abstrakt skønhed. Eller som en musikjournalist engang skrev om denne duo: »en apokalyptisk festleg«. Herman Müntzing har arbejdet med elektroniske og akustiske apparater siden slutningen af 80’erne, og Qarin Wikström begyndte at lege med dem to årtier senere. De mødtes og begyndte at optræde live som en duo i 2014 og udgav deres kassette- og bogalbum Ping Pong Punktum i 2020, som fik international anerkendelse og blev nomineret til en Danish Music Award Jazz i 2021....
Læs mere
Skjul den fulde beskrivelse.