Final Descent præsenterer to acts, som stammer fra hver deres verdensdel, men som begge har trommerne som ophav.
Akira Nakamuras soloprojekt akira.drums (akira dot drums) fra Okinawa arbejder med minimalistiske visuals i samspil med langstrakte, hypnotiske rytmeforløb. Med rødder i jazz og electronica og med inspiration fra Steve Reich, japansk folkemusik og krautrock skaber han rytmisk komplekse lydlandskaber, der – i mødet med stilrene grafiske visuals og elektroniske støjflader – bliver til en forunderlig og dragende oplevelse.
Han har boet og studeret i både Berlin og New York, hvilket har sat tydelige spor i Nakamuras musik, hvor man kan høre referencer til både Berghain og Blue Note.
Bag kunstnernavnet J. Ludvig III er den anerkendte trommeslager og producer Jonathan Jull Ludvigsen, der har vakt opsigt på musikscenen med den nyskabende jazztrio Athletic Progression.
I 2021 udgav han sin debutplade, ‘Sadboy...
Final Descent præsenterer to acts, som stammer fra hver deres verdensdel, men som begge har trommerne som ophav.
Akira Nakamuras soloprojekt akira.drums (akira dot drums) fra Okinawa arbejder med minimalistiske visuals i samspil med langstrakte, hypnotiske rytmeforløb. Med rødder i jazz og electronica og med inspiration fra Steve Reich, japansk folkemusik og krautrock skaber han rytmisk komplekse lydlandskaber, der – i mødet med stilrene grafiske visuals og elektroniske støjflader – bliver til en forunderlig og dragende oplevelse.
Han har boet og studeret i både Berlin og New York, hvilket har sat tydelige spor i Nakamuras musik, hvor man kan høre referencer til både Berghain og Blue Note.
Bag kunstnernavnet J. Ludvig III er den anerkendte trommeslager og producer Jonathan Jull Ludvigsen, der har vakt opsigt på musikscenen med den nyskabende jazztrio Athletic Progression.
I 2021 udgav han sin debutplade, ‘Sadboy Fusion’, der med sine hektiske og provokerende skæve beats, cykler parallelt med Jonathans lyse, engleagtige autotunede stemme. En ekstrem kontrast mellem sårbarhed og styrke, som også kommer til udtryk i hans liveoptrædener, hvor han vender ryggen til publikum og blotter sin bare ryg, imens han udkæmper en kamp med sit instrument.
I 2024 vendte J. Ludvig III tilbage med sit andet album, ‘EMOTAN’, hvor han hylder sit forrige selv og en trang til at trodse forventningerne. Det er et storslået breakup-album, hvor man bliver kastet rundt mellem genre-referencer, alt sammen sammenholdt af Jonathans ængstelige vokal, der synes at være på kanten til at briste....
Læs mere
Skjul den fulde beskrivelse.