The event description is not available in your language.
M. Rexen og avantgarde blæserorkestret DOOM kommer til Hotel Cecil under navnet Vs DooM som et kollektivistisk, mangfoldigt og aktivistisk orienteret big band, der kalder til kamp mod monokultur, puritanisme og ideologiens sproglige fattigdom med sin engagerende, idérige fusion af afrobeat, syrerock og soul.
Det københavnske stororkester Vs DooM er et levende eksempel på fællesskabet som en musikalsk og menneskelig mulighed. Før Vs DooM opstod var bandet to forskellige enheder. M. Rexen var en større, fleksibel og inkluderende organisme, som turnerede og (ind)spillede en del, ledet af Michael Rexen, og DOOM var et stort blæseorkester af avantgardistisk observans drevet af komponisten Mads Lund Egetoft. Der var et overlap i besætningen, og den aktuelle blanding af de to orkestre søger at bibeholde alle elementer, således også i bandnavnet, oprindeligt M. Rexen vs Doom og nu blot Vs DooM.
The event description is not available in your language.
M. Rexen og avantgarde blæserorkestret DOOM kommer til Hotel Cecil under navnet Vs DooM som et kollektivistisk, mangfoldigt og aktivistisk orienteret big band, der kalder til kamp mod monokultur, puritanisme og ideologiens sproglige fattigdom med sin engagerende, idérige fusion af afrobeat, syrerock og soul.
Det københavnske stororkester Vs DooM er et levende eksempel på fællesskabet som en musikalsk og menneskelig mulighed. Før Vs DooM opstod var bandet to forskellige enheder. M. Rexen var en større, fleksibel og inkluderende organisme, som turnerede og (ind)spillede en del, ledet af Michael Rexen, og DOOM var et stort blæseorkester af avantgardistisk observans drevet af komponisten Mads Lund Egetoft. Der var et overlap i besætningen, og den aktuelle blanding af de to orkestre søger at bibeholde alle elementer, således også i bandnavnet, oprindeligt M. Rexen vs Doom og nu blot Vs DooM.
Stilistisk er musikken en blanding af afrobeat, syrerock, soul og fri improvisation. Strukturen er flad, men med stærkt fokus på det vokale/tekstlige udtryk. Det afrikanske trækker i retning af trance-skabende, lange stræk med en stor hornlyd kendt fra vestafrikansk Afrobeat fra 70’erne og 80’erne; det improvisatoriske bærer alt fra samtidens københavnske unge jazz-miljø til popsange skabt på stedet; det syrede og soul-påvirkede forankrer musikken i en tradition, som udspringer af 60’erne og 70’ernes afro-amerikanske musik....
Read more
Hide full description.