Gus Fairbairn, alias Alabaster DePlume, har en sætning, der understøtter hans urokkelige engagement i personlig sårbarhed og kollektiv politik og han bruger den hele tiden: “Glem ikke, at du er værdifuld.”
Alabaster DePlumes sange er bygget på klangfulde cirkulære melodier og lysende toner, der transmitterer ro og generøsitet i varme bølger, der er kendetegnet ved en følelsesladet brug af saxofon og andre instrumenter, ofte akkompagneret af tankevækkende tekster og spoken word-stykker. Sangene udforsker ofte temaer om social retfærdighed, menneskelig forbindelse og den menneskelige oplevelse.
Alabaster DePlume har udgivet adskillige albums, og nogle af hans bemærkelsesværdige værker inkluderer ‘The Corner of a Sphere’ (2014), ‘Peach’ (2017) og ‘To Cy & Lee: Instrumentals Vol. 1’ (2019).
Og hans seneste dobbeltalbum ’Gold’ (2022) blev indspillet i Londons Total Refreshment Centre over to uger. Han inviterede ...
Gus Fairbairn, alias Alabaster DePlume, har en sætning, der understøtter hans urokkelige engagement i personlig sårbarhed og kollektiv politik og han bruger den hele tiden: “Glem ikke, at du er værdifuld.”
Alabaster DePlumes sange er bygget på klangfulde cirkulære melodier og lysende toner, der transmitterer ro og generøsitet i varme bølger, der er kendetegnet ved en følelsesladet brug af saxofon og andre instrumenter, ofte akkompagneret af tankevækkende tekster og spoken word-stykker. Sangene udforsker ofte temaer om social retfærdighed, menneskelig forbindelse og den menneskelige oplevelse.
Alabaster DePlume har udgivet adskillige albums, og nogle af hans bemærkelsesværdige værker inkluderer ‘The Corner of a Sphere’ (2014), ‘Peach’ (2017) og ‘To Cy & Lee: Instrumentals Vol. 1’ (2019).
Og hans seneste dobbeltalbum ’Gold’ (2022) blev indspillet i Londons Total Refreshment Centre over to uger. Han inviterede et hold musikere hver dag og de spillede melodierne for at klikke, så DePlume, der også producerede den, kunne klippe de 17 timers sessioner sammen som en collage.
Som med alle hans sessioner sørgede han for, at musikerne ikke havde tid nok til at øve melodierne, i stedet krævede han, at de stemte ind i hinanden og stolede på hinanden for at nå slutningen af en sang. Der var en anden regel: ingen lytning tilbage til sessioner efter optagelse. En proces, der er mennesker-først ikke produkt-først sikrer, at musikken er unik; ofte perle-lignende.
Hans liveoptrædener er kendt for deres intimitet og kreativitet, der engagerer publikum i en unik og fordybende oplevelse....
Læs mere
Skjul den fulde beskrivelse.