6 KONCERTER til 600 KRONER
- Shit et program.
- Man burde tage et ophold i Assens.
- Uhh, gad godt alle seks koncerter.
- Jeg tror jeg tager en overnatning eller to.
Det er blot nogle af de mange kommentarer, som vi har modtaget ved henvendelser, mails, oplsag på sociale medier m.m. Derfor lancerer vi nu muligheden for at købe partout-billetter til kun kr. 600 + gebyr for alle 6 koncerter. Ligeledes har vi et godt bud på gode overnatningsmuligheder.
Bassister er oftest musikkens oversete stjerner. Det er sjældent dem, der fylder mest på scenen eller idolplakaten. Til gengæld fylder de meget i musikken. Det er nemlig bassisterne, som får det hele til at hænge sammen. Sådan har det været før barokken!
Så langt vil vi ikke skrue tiden tilbage – men blot tage et tilbageblik på tiden omkring 1960’erne hvor flere danske bassister satte sit præg på både dansk og international jazz. Ikke mindst...
6 KONCERTER til 600 KRONER
- Shit et program.
- Man burde tage et ophold i Assens.
- Uhh, gad godt alle seks koncerter.
- Jeg tror jeg tager en overnatning eller to.
Det er blot nogle af de mange kommentarer, som vi har modtaget ved henvendelser, mails, oplsag på sociale medier m.m. Derfor lancerer vi nu muligheden for at købe partout-billetter til kun kr. 600 + gebyr for alle 6 koncerter. Ligeledes har vi et godt bud på gode overnatningsmuligheder.
Bassister er oftest musikkens oversete stjerner. Det er sjældent dem, der fylder mest på scenen eller idolplakaten. Til gengæld fylder de meget i musikken. Det er nemlig bassisterne, som får det hele til at hænge sammen. Sådan har det været før barokken!
Så langt vil vi ikke skrue tiden tilbage – men blot tage et tilbageblik på tiden omkring 1960’erne hvor flere danske bassister satte sit præg på både dansk og international jazz. Ikke mindst “The Great Dane with the neverending name” Niels-Henning Ørsted Pedersens (NHØP), kan tilskrives som fader for den udvikling.
NHØP satte med sin teknik ny standard for et basspil der nærmest syntes uopnåelig for andre. Han var et musikalsk geni, en virtuos i verdensklasse og ikke mindst et dansk varemærke på alle de hotte spillesteder verden over – endda udnævnt som Verdens Bedste Bassist i 1970’erne.
Danmark har de efterfølgende år fostret mange dygtige bassister, som ligeledes har høstet international anerkendelse og dermed har været medvirkende til, at der i udlandet fortsat holdes øje og ører med danske bassister.
Under Vinterjazz 2024 reserverer vi to uger i kalenderen (15-24 februar), hvor der fokuseres på nogle af tidens mest interessante bassister, som på hver sin måde raffinerer, udfordrer og udvikler ny standarder for fremtidens bassister:
Adam Ben Ezra (Israel)
Chris Minh Doky (Danmark)
Thomas Fonnesbæk (Danmark)
Kinga Glyk (Polen)
Lennart Ginman (Danmark)
Ida Nielsen (Danmark)...
Læs mere
Skjul den fulde beskrivelse.