Smag På Dig Selv i VEGA
En trommeslager og to saxofonister. Så simpel er opskriften på et af nordens vildeste live-bands. Det smager af punk, det smager af jazz, også lidt af pop, hiphop, afrobeat og måske noget 90’er-dance.
Den tidligere VEGAs Udvalgte-trio Smag På Dig Selv er indbegrebet af instrumental eufori – farlig, fremadstormende, forførende og fri. De tre venner i Smag På Dig Selv slog deres saxofoner og trommer sammen i 2018 med en vision om at sparke folk ud på dansegulvet og skubbe til grænserne for den gængse koncertoplevelse og genreforståelse. Siden da har de huseret i den danske undergrund og efterladt scener, dansegulve og publikummer i sveddryppende ekstase.
Smag På Dig Selv har de seneste fem år spillet utallige koncerter over hele landet samt i Rusland og etableret sig som et balstyrisk live-fænomen i mange undergrundsmiljøer. I september udgav de deres anden EP, Middelklassen Avler Kun Skeletter (2023...
Smag På Dig Selv i VEGA
En trommeslager og to saxofonister. Så simpel er opskriften på et af nordens vildeste live-bands. Det smager af punk, det smager af jazz, også lidt af pop, hiphop, afrobeat og måske noget 90’er-dance.
Den tidligere VEGAs Udvalgte-trio Smag På Dig Selv er indbegrebet af instrumental eufori – farlig, fremadstormende, forførende og fri. De tre venner i Smag På Dig Selv slog deres saxofoner og trommer sammen i 2018 med en vision om at sparke folk ud på dansegulvet og skubbe til grænserne for den gængse koncertoplevelse og genreforståelse. Siden da har de huseret i den danske undergrund og efterladt scener, dansegulve og publikummer i sveddryppende ekstase.
Smag På Dig Selv har de seneste fem år spillet utallige koncerter over hele landet samt i Rusland og etableret sig som et balstyrisk live-fænomen i mange undergrundsmiljøer. I september udgav de deres anden EP, Middelklassen Avler Kun Skeletter (2023), der endnu en gang katapulterer lytteren ud i en eklektisk stratosfære af vildskab, eufori og magiske jazzede toner.
Foruden deres utrættelige techno-inspirerede energi, har de gjort sig bemærket med brugen af alt fra nordisk strubesang, digtoplæsninger og industrielle rekvisitter på scenen.
Anmeldere på årets Roskilde Festival havde aldrig hørt noget lignende, og Politikens anmelder var efterladt i chok efter trioens koncert på Huset under Copenhagen Jazz Festival, hvor han bl.a. skrev i sin femstjernede anmeldelse: “Jeg er stadig lidt i chok. Ømme stænger. Øm nakke. Euforisk helt ind til knoglerne.”...
Læs mere
Skjul den fulde beskrivelse.